Wywiad na łamach pisma Nowator z dr inż. Grzegorzem Szyjką
BADANIE MOCY SILNIKA
Dokonując analizy zbiorczej charakterystyki zewnętrznej mocy, określono wpływ zastosowania aktywatorów magnetycznych MULTIMAG, na moc rozwijaną przez badany silnik - po różnych okresach eksploatacji silnika, w zakresie prędkości obrotowych od 1200 do 2700 obr./min.
Maksymalna moc uległa podwyższeniu z 98,68 kW przed zamontowaniem, do wartości
BADANIE MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
Na wykresach, przedstawiono zbiorcze charakterystyki momentu obrotowego badanego silnika, przed zamontowaniem magnetyzerów MULTIMAG i po 120,300 i 500 godzinnym okresie stabilizacji pracy silnika z aktywatorami. Można zauważyć wyraźnie oddzielone grupy krzywych w odniesieniu do położenia maksimum momentu obrotowego oraz w odniesieniu do jego wartości.
Ułożenie maksimum krzywej momentu obrotowego wpływa w znaczącym stopniu na elastyczność całkowitą silnika, poprzez współczynnik elastyczności prędkości obrotowej ( rozpiętość prędkości obrotowej).
Po zdemontowaniu aktywatorów MULTIMAG z badanego silnika, stwierdzono spadek momentu obrotowego w całym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Badania wykazały, że wcześniejszy przyrost wartości maksymalnego momentu obrotowego o około 10 % jest bardzo znaczący dla pracy silnika i stanowi pozytywny wynik działania magnetyzerów MULTIMAG.
BADANIE ZUŻYCIA PALIWA
The next analyzed aggregated profiles were instantaneous fuel consumption values as a function of engine speed. Analyses Kolejnymi z analizowanych zewnętrznych, charakterystyk zbiorczych są przebiegi jednostkowego zużycia paliwa w funkcji prędkości obrotowej silnika. Z analizy charakterystyk wynika, że zamontowanie aktywatorów wpływa na ilość paliwa, zużywanego przez silnik.
Po 120 godzinach pracy silnika z aktywatorami MULTIMAG , stwierdzono spadek zużycia paliwa w całym zakresie prędkości obrotowej.
Największy spadek zużycia paliwa wystąpił w przedziale niższych prędkości obrotowych, od 1200 do 1800 obr./min i większych obciążeń silnika.
Spadek ten przekraczał nawet 16% w porównaniu do zużycia bez MULTIMAGÓW.