Wywiad na łamach pisma Nowator z dr inż. Grzegorzem Szyjką
BADANIE ZADYMIENIA
Z wykresów zbiorczych charakterystyk zewnętrznych współczynnika absorpcji promieniowania podczerwonego "k" wynika, że w rejonie małych prędkości obrotowych 1200 do 1500 1/min, różnica w zadymieniu, po 120 godzinach pracy silnika z aktywatorami MULTIMAG , a okresem przed montażem aktywatorów wynosi od 0,99 do 1,47 1/m. Od prędkości 1800 obr./min. zadymienie spalin stabilizuje się na określonym poziomie, niezależnie od wielkości bezwzględnej. Wpływa na nią jednie czas stabilizacji pracy silnika i własności paliwa poddanego obróbce magnetycznej.
Z wykresów widać korzystny przebieg krzywych dla silnika z magnetyzerami. Dostarczone paliwo ON zawiera dodatkowe wiązania tlenowe, które przyczyniają się do lepszego spalania i niskiego poziomu zadymienia spalin.
Maksymalna wartość obniżenia współczynnika zadymienia wynosi aż 56.82%.
Tak duża i korzystna dla środowiska naturalnego, redukcja zadymienia silnika Diesla - wymagała wielu dodatkowych badań sprawdzających, gdyż specjaliści z branży motoryzacyjnej, wiedzą, że obniżenie zadymienia tylko o 10% w wyniku udoskonaleń konstrukcyjnych silnika - uważane jest za istotne osiągnięcie.


WNIOSKI
1) Aktywacja magnetyczna paliwa i powietrza w silnikach Diesla, za pomocą magnetyzerów MULTIMAG - wpływa na spadek zużycia paliwa, wzrost mocy i momentu obrotowego oraz na bardzo dużą redukcję zadymienia, przekraczającą nawet o 50 %, wartości zadymienia bez magnetyzerów.
2) Skuteczność działania magnetyzerów zależy od ich parametrów magnetycznych, rodzaju magnesów, konstrukcji, ilości elementów magnetycznych i lokalizacji na przewodach paliwowych i powietrznych silnika.
3) Magnetyzery z bardzo silnymi magnesami - wykazują zanik działania po okresie od 120 do 160 godzin eksploatacji. Często powodują nawet pogorszenie procesu spalania paliwa, spadek mocy i momentu obrotowego oraz wzrost zadymienia.
4) Niezbędne jest wspólne stosowanie magnetyzacji paliwa i powietrza. Tylko łączna aktywacja węglowodorów w paliwie oraz tlenu w powietrzu, dostarczanym do komory spalania - zapewnia długotrwałą poprawę parametrów eksploatacyjnych silnika. Warunkiem jest odpowiednia korelacja parametrów magnetycznych między aktywatorem paliwa i powietrza. Wszelkie badania z udziałem samych magnetyzerów paliwa - wykazały wyniki zdecydowanie niższe od błędów pomiarowych.
5) Spośród różnych rodzajów magnetyzerów badanych w Politechnice Szczecińskiej, w okresie minionych 5 lat - najlepsze i długotrwałe efekty - wykazały magnetyzery MULTIMAG.
Niniejsze informacje opracowano na podstawie, publicznie dostępnej pracy doktorskiej Pana dr inż. Grzegorza Szyjki z Politechniki Szczecińskiej. Cały tekst uzyskał akceptację Autora pracy, który wyraził zgodę na publikację tego opracowania, na naszej stronie internetowej.
Krystian Witaszak
B.K.M. TRUST Poznań, marzec 2007