Jak wykonać magnetyzer, który... nie oszczędza?

"Porady ignoranta zawsze przynoszą więcej szkody niż pożytku"
( przysłowie gruzińskie )

 

Fora internetowe "pękają w szwach" od negatywnych opinii na temat magnetyzerów, kupowanych głównie na Allegro. 

Polska stała się światowym liderem w produkcji tandetnych magnetyzerów, które tworzą negatywną famę o tych urządzeniach. 

Mamy w kraju około 30 wytwórców magnetyzerów, z których ponad 90 % - nie sprawdza się w praktyce. Potwierdzają to badania naukowe i opinie użytkowników. Budowane są często w oparciu o instrukcję publikowaną od kilku lat w Internecie "Jak zbudować magnetyzer ?". 

Chociaż autor instrukcji przyznaje, że zagadnienia magnetyzmu są mu obce, a on sam nie jest "za" ani "przeciw" magnetyzerom to jednak odczuł potrzebę napisania tego materiału. W Internecie może sobie pozwolić na takie działanie, tym bardziej, ze robi to jako anonimowy autor, skrzętnie ukrywając swoje nazwisko i adres. 

Autorem drugiego opracowania " Autorem drugiego opracowania " Jak działają magnetyzery i jak je wykonać?" jest osoba, której wydaje się, że wystarczy znać amatorsko, ogólne podstawy dotyczące magnetyzmu, aby napisac broszurkę na temat magnetyzerów i oferować ją Internautom. Obydwie publikacje ujawniają tylko trzy parametry techniczne, spośród siedemnastu, które winny być spełnione przez dobre magnetyzery. Instrukcje te pozwalają zbudować magnetyzer o bardzo ograniczonym działaniu jakościowym i czasowym, co potwierdzają liczne opinie Internautów. Większość tych magnetyzerów powoduje wzrost zużycia paliwa po 150 godzinach pracy. 
Czy jest to zamierzone działanie przeciwników dobrych magnetyzerów, aby zniechęcić kierowców do tych urządzeń w Polsce?

Czy w USA i w Japonii, produkowane są magnetyzery samochodowe ?

W Stanach Zjednoczonych i w Japonii istnieje kilku producentów dobrych magnetyzerów samochodowych, które sprawdziły się podczas badań naukowych i zdają egzamin w praktyce, w dowolnym aucie. Firmy te rozwijają się systematycznie od 20 lat. Nowoczesne rozwiązania techniczne i wyrafinowana elektronika nie są w stanie dokonać takich korzystnych zmian w paliwie, jak to robią te magnetyzery. Dowodem są doskonalone ciągle katalizatory, które dopalają paliwo poza komorą spalania, po wyjściu z silnika. Traci na tym kierowca, a zyskuje środowisko naturalne. 

Renomowany magnetyzer chroni kieszeń kierowcy, silnik i środowisko, przy znacznie niższych kosztach. Służy więc właścicielowi auta i środowisku, a szkodzi producentom paliw, katalizatorów i części zamiennych. 

W Polsce można policzyć na palcach jednej ręki producentów sprawdzonych magnetyzerów, których efektów pozytywnego działania nie są w stanie zakwestionować żadne OBIEKTYWNE BADANIA dowolnego ośrodka naukowo badawczego, krajowego lub zagranicznego. 

Specjaliści z "branży" wiedzą, że magnetyzer jest prostym i łatwym do zbudowania urządzeniem lecz tylko dla laików, którzy oceniają stopień skomplikowania urządzeń na podstawie ilości elementów elektronicznych i migających światełek. Nie zdają sobie sprawy, że technologia wykonania specjalnych magnesów do magnetyzerów z udziałem pewnych pierwiastków ziem rzadkich, otoczona jest większą tajemnicą i jest znacznie trudniejsza do rozszyfrowania niż w przypadku wielu urządzeń elektronicznych. Przekonali się o tym naukowcy niemieccy, specjalizujący się w inżynierii materiałowej, którzy zbadali stan ilościowy i jakościowy materiałów amerykańskich i japońskich, stosowanych do produkcji silników samochodowych. Dowiedzieli się, ile i jakich składników jest w danym materiale lecz w żaden sposób nie mogli uzyskać parametrów technicznych gotowego wyrobu po zastosowaniu rozszyfrowanej receptury. Jakość materiałów amerykańskich i japońskich uzyskiwana jest dzięki technologii "know-how", której nie można odtworzyć w innych laboratoriach. 

Powodem trudności w odtworzeniu wielu materiałów jest złożoność procesów fizyko - chemicznych i powstawanie nowych wiązań podczas procesu formowania wyrobów, których nie można poznać za pomocą aparatury i współczesnej wiedzy naukowców. Są to procesy krótkotrwałe i ulotne, które występują tylko w fazie produkcyjnej. Podobne zjawiska mają miejsce przy produkcji specjalnych magnesów do magnetyzerów. 

Naukowcy z USA i z Japonii, pracujący dla producentów magnetyzerów wiedzą, że warunkiem skutecznego i wieloletniego działania magnetyzera jest spełnienie aż 17 parametrów technologicznych, z których tzw. siła magnesu czyli wartość indukcji magnetycznej, jest jednym z mniej ważnych. 

W Europie istnieje tylko kilka ośrodków badawczych w których można zmierzyć te parametry za pomocą specjalistycznej aparatury. Przekonali się o tym naukowcy jednej z naszych Politechnik, którzy w celach poznawczych postanowili sprawdzić wiarygodność oświadczenia jednego z amerykańskich producentów magnetyzerów, że ich magnetyzerów nie można podrobić. Ku zdziwieniu naukowców, wykonana wiernie "kopia" magnetyzera zapewniła tylko 48 % efektów oryginalnego magnetyzera, w zakresie oszczędności paliwa i redukcji zadymienia. 

Ujawniono te badania podczas jednej z Międzynarodowych Konferencji Motoryzacyjnych KONMOT w Błażejewku, poświeconej oszczędności paliw i ochronie środowiska. 

W USA tylko kilku producentów magnetyzerów samochodowych uzyskało Atest słynnej Agencji Ochrony Środowiska C.A.R.B. w Kalifornii. Badania wykazały spadek zużycia paliwa do 15 % oraz dużą redukcję CO, HC i PM w spalinach. Producenci uzyskali prawo oferowania swoich magnetyzerów w dowolnych autach nowych i używanych. Agencja C.A.R.B. zmusiła swego czasu Mercedesa do udoskonalenia katalizatorów, gdyż emitowane prze te auta cząstki stałe, przekraczały ostre normy kalifornijskie. 

Producenci magnetyzerów w USA i w Japonii znają dobrze, jak nikt inny, tajniki techniczne, które decydują o skutecznym i długotrwałym działaniu tych urządzeń. Działają na rynku ponad 20 lat i ciągle doskonalą swoje wyroby. W opisach patentowych i w publikacjach nie ujawniają szczegółów technologicznych i dlatego nie mają konkurencji. Wiemy coś na ten temat gdyż MULTIMAG został opracowany przez naukowców i praktyków z Japonii, Szwecji i Polski. 

Patenty uzyskane w Polsce, w Europie i w USA, potwierdzają ich jakość i nowość w skali światowej. Dlatego MULTIMAG, jako jedyny w Europie poddał się ostrym testom i badaniom podczas krajowego konkursu pt. "Kto udowodni, że istnieje auto w którym MULTIMAG nie działa, otrzyma 100 000 złotych nagrody". 

Nikt nie wygrał tego konkursu, gdyż naukowcy i praktycy stwierdzili, że działa znacznie skuteczniej niż inne magnetyzery, które wykazują efekty w ramach błędów pomiarowych. Dzięki udziałowi w konkursie pozyskaliśmy wiele autoryzowanych serwisów samochodowych, które były zrażone wcześniej do magnetyzerów, po testowaniu innych urządzeń tego typu. Aktualnie ponad 70 tysięcy kierowców jest bardzo zadowolonych ze stosowania Multimagów, które są ciągle doskonalone przez członków międzynarodowego zespołu autorskiego wynalazku. 

Co zawiera broszura o budowie magnetyzerów, oferowana od kilku lat w Internecie przez ukrywającego się autora ?

Autor broszury przyznaje, że odczuł wewnętrzną potrzebę zrobienia kompilacji z dostępnych w Internecie materiałów informacyjnych na temat magnetyzerów. Cel generalnie nie jest zły, jeśli prowadzi do wzbogacenia wiedzy na temat magnetyzacji paliw, głównie stosowanych w motoryzacji. Syntetyczne informacje o nowych technologiach czy urządzeniach wzbogacają wiedzę i mogą służyć zainteresowanym Internautom. Problem zaczyna się wówczas gdy anonimowy autor oderwany od techniki, pisze o sprawach, na których nie zna się, co sam przyznaje. Dzięki m.in. tej broszurze powstało w Polsce ponad 30 wytwórców magnetyzerów samochodowych. 

Przez kilka lat nie zabieraliśmy głosu w tej sprawie, wychodząc z założenia, że rynek najlepiej zweryfikuje jakość porad autora opracowania na temat magnetyzerów samochodowych. Tak też się stało ilość opinii negatywnych o magnetyzerach, a raczej o pseudo-magnetyzerach, wykonywanych zgodnie z wytycznymi Autora publikacji rośnie z roku na rok. Dowodem są negatywne opinie użytkowników, publikowane w Internecie. Zakupiono je najczęściej na Allegro, na giełdach samochodowych lub bezpośrednio od wytwórcy . Magnetyzery te, po pewnym okresie eksploatacji, od 100 do 200 godzin wykazują brak działania lub zwiększenie zużycia paliwa. 

Potwierdziły to pierwsze w Polsce i chyba w Europie, pięcioletnie badania naukowe różnego typu magnetyzerów, zakończone niedawno w Politechnice Szczecińskiej. 

Metoda podpowiadania produkcji wyrobów złej jakości w celu wyeliminowania z rynku wynalazków zagrażających interesom koncernów paliwowych i producentów części samochodowych nie jest nowa. Czy została ponownie zastosowana w odniesieniu do magnetyzerów poprzez instrukcję " Jak wykonać magnetyzer?".

Trzy grupy oceniające magnetyzery, oferowane w Polsce.

Do pierwszej grupy należą opinie ludzi, którzy nigdy nie zetknęli się bezpośrednio z magnetyzerami. Wykazują dużą odporność na nową wiedzę. Prawdopodobnie w przeszłości omijali szerokim łukiem fizykę i chemię. Łatwo można ich rozpoznać po wygłaszanych opiniach, pełnych ignorancji i zacietrzewienia. 

Do drugiej grupy należą osoby, które zakupiły magnetyzery na Allegro lub na giełdach samochodowych albo wykonali je sami w oparciu o instrukcję anonimowego autora. Kierowali się głównie niższą ceną i zapewnieniami sprzedawcy, że ich urządzenia działają tak samo jak markowe amerykańskie lub Multimagi. Twierdzą, że ich magnetyzery przestały działać po kilku miesiącach, a nawet spowodowały wzrost zużycia paliwa. Generalnie są zrażeni do wszystkich magnetyzerów. 

Do trzeciej grupy oceniającej magnetyzery, należą zadowoleni użytkownicy markowych magnetyzerów amerykańskich lub Multimagów, opracowanych przez naukowców i praktyków z Japonii, Szwecji i Polski. Jest ich najwięcej, dziesiątki tysięcy w Polsce i wielu krajach świata. Są wśród nich naukowcy z branży motoryzacyjnej, eksperci samochodowi, diagności, zawodowi kierowcy i przekonani użytkownicy. 

Trudny jest los wynalazków, które naruszają interesy koncernów, które mają duże pieniądze i wpływy i które mogą kształtować świadomość ludzi za pomocą "swoich" dziennikarzy. 

Historia jednak uczy, że dobrych wynalazków nie można całkowicie wyeliminować. Można tylko wydłużyć proces wdrażania ich do praktyki. Faktów potwierdzonych rzetelnymi badaniami nie można pokonać manipulacjami. 
 

Pierwsze w Europie badania naukowe magnetyzerów samochodowych.

Dowodem szkodliwego działania tzw. amatorskich magnetyzerów są wspomniane badania naukowe magnetyzerów samochodowych, wykonane w Politechnice Szczecińskiej przez dr inż. Grzegorza Szyjkę pod nadzorem prof .dr hab .inż. Janusza Mysłowskiego oraz dwóch profesorów z innych uczelni profesora Sławomira Lufta i profesora Tadeusza Besa. Pracę badawczą na temat magnetyzerów, oceniało aż 26 profesorów. Uznano ją za bardzo przydatną i wiarygodną. 

W wywiadzie z dr inż. Grzegorzem Szyjką, zamieszczonym w prestiżowym miesięczniku NOWATOR nr. 3 z marca 2007 roku, pod tytułem : "Najlepsze i długotrwałe efekty po pięciu latach badań wykazały magnetyzery MULTIMAG", można przeczytać : 

"Badania wykonane w Politechnice Szczecińskiej, są pierwszymi w Polsce o tak szerokim zakresie badawczym, z zastosowaniem wielu rodzajów paliw oraz różnego typu magnetyzerów." 

"Zamontowanie aktywatorów wpływa na ilość paliwa, zużywanego przez silnik. Po 120 godzinach pracy silnika z aktywatorami MULTIMAG, stwierdzono spadek zużycia paliwa w całym zakresie prędkości obrotowej. W zakresie1200 do 1800 obr./min i większych obciążeń silnika, spadek ten przekraczał 16%, w porównaniu do zużycia bez magnetyzerów." 

" Inne magnetyzery z bardzo silnymi magnesami, wykazały zanik działania po okresie od 120 do 160 godzin eksploatacji. Często powodują nawet pogorszenie procesu spalania paliwa, spadek mocy i momentu obrotowego oraz wzrost zadymienia." 

"Badania z udziałem samych magnetyzerów paliwa / bez magnetyzerów powietrza/, wykazały wyniki zdecydowanie niższe od błędów pomiarowych."

"Spośród różnych rodzajów magnetyzerów badanych w Politechnice Szczecińskiej, w okresie minionych 5 lat najlepsze i długotrwałe efekty wykazały magnetyzery MULTIMAG. Oszczędność paliwa przekraczała nawet 16 % ,średni wzrost mocy silnika i momentu obrotowego 10 %, zaś spadek zadymienia nawet powyżej 50 %. 

"To były niezależne badania w ramach przewodu doktorskiego, a ich prawidłowość i rzetelność była kontrolowana przez promotora. Jako projekt badawczy, badania były finansowane przez Komitet Badań Naukowych." 

" Do dyspozycji mieliśmy sprzęt i aparaturę badawczą wysokiej jakości." 

Obszerny wywiad z autorem badań, dr inż. Grzegorzem Szyjką można przeczytać na stronie : www.multimag.pl 

Dlaczego, po 16 latach zajmowania się magnetyzacją paliw postanowiliśmy przedstawić niniejszą informację? 

Mamy podstawy by stwierdzić, że publikacje pt. "Jak zbudować magnetyzer?" oraz 

" Jak działają magnetyzery i jak je wykonać ?", powstały z inspiracji osób i firm zainteresowanych zrażeniem kierowców do dobrych magnetyzerów, które od wielu lat niepokoją producentów paliw, katalizatorów i części zamiennych. Wiadomo, że producenci samochodów są zainteresowani głównie wielkością sprzedaży aut i części zamiennych. Wchodzące w życie coraz ostrzejsze przepisy z zakresu ochrony środowiska bardzo im służą.

WNIOSKI

  1. Magnetyczne uzdatnianie paliw samochodowych zostało wielokrotnie potwierdzone przez naukę i praktykę w USA i w Japonii.
  2. Renomowane magnetyzery posiadają atesty najbardziej liczących się w świecie ośrodków badawczych jak: C.A.R.B. w Kalifornii oraz Laboratorium EPA, dzięki którym mogą być stosowane w nowych i używanych pojazdach samochodowych.
  3. Producenci magnetyzerów w USA i w Japonii, niezależnie od własnych patentów stosują technologię " know-how", dzięki której zapewnili swoim urządzeniom skuteczne i długotrwałe działanie w samochodach zasilanych benzyną, ON i LPG.
  4. W Europie nie jest znany producent magnetyzerów zapewniających większą skuteczność działania od aktywatorów MULTIMAG, opracowanych przez naukowców i praktyków z Japonii, Szwecji i Polski. Patenty uzyskane w Polsce, w Europie i w USA potwierdzają nowość rozwiązania technicznego i dużą użyteczność praktyczną tych urządzeń.
  5. W Polsce istnieje około 30 wytwórców magnetyzerów samochodowych, z których ponad 90 % - nie sprawdza się w praktyce po upływie 150 godzin eksploatacji w aucie. Potwierdzają to 5 letnie badania naukowe różnego typu magnetyzerów, wykonane w Politechnice Szczecińskiej, finansowane przez Komitet Badań Naukowych oraz liczne opinie użytkowników, którzy zakupili magnetyzery na Allegro lub na giełdach samochodowych.
  6. Warunkiem wykonania skutecznego i działającego wiele lat magnetyzera jest zapewnienie mu 17 parametrów technicznych, które stanowią tajemnicę technologiczną " know-how" renomowanych producentów.
  7. Broszury "Jak zbudować magnetyzer?" oraz " Jak działają magnetyzery i jak je wykonać ?" - oferowane od kilku lat w internecie, podają tylko trzy parametry techniczne z wymaganych siedemnastu i dlatego nie mogą służyć wykonaniu dobrego magnetyzera.
Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.