Wymierne efekty

Moje Auto nr 9. wrzesień 1999 

str. nr. 29

Aktywatory magnetyczne Multimag montuje coraz więcej autoryzowanych stacji obsługi samochodów. Oto kolejne opinie nadesłane do naszej redakcji.

 • Rafał Jaroni - szef serwisu autoryzowanego dealera „Honda Wielkopolska", Poznań, tel. (0-61) 879-94-14:

-Przez ponad rok prowadziliśmy badania wpływu magnetyzerów multimag FE i AE na parametry silników kilku typów Hond. Badaliśmy modele: Civic 5D 1.4 i S, Civic 5D 1.6 i S. Accord 1.8 i, Accord 2.0 i ES oraz Legend.

We wszystkich autach, znanych ze swej dużej dynamiki, stwierdziliśmy bardzo korzystny wpływ multimagów na osiągi silnika i zmniejszenia zużycia paliwa. Wzrosła moc tych silników, a przyspieszenie od O do 100 km/h uległo odczuwalnego skróceniu. Zużycie paliwa spadło od 12 do 18%. Nasze wyniki potwierdzają również prywatni użytkownicy Hond stosujący multimagi.

• Bogdan Wężyk - kierownik stacji kontroli WKTS, Piotrków Trybunalski, tel. 646-52-54:

-Stacja nasza, jako przedstawiciel czołowych firm motoryzacyjnych oraz dysponująca nowoczesnym sprzętem diagnostycznym, jest liderem na miejscowym rynku pod względem wyposażenia technicznego i doświadczenia. Od ponad 1.5 roku montujemy magnetyzery multimag. Potwierdzają się informacje podane w materiałach informacyjnych firmy Ekocentrum. Wymiernym efektem działania multimagów jest szybki spadek toksyczności spalin, już po kilkukilometrowej jeździe. Oszczędności paliwa nawet w nowoczesnych silnikach dochodzą do kilkunastu procent. Obserwuję wzrastające zainteresowanie klientów tymi urządzeniami.

• Marcin Jach - właściciel HBM Tuning Center, ul. Wrzosowa 90, Kielce, 362-20-06:

-Sprzedaż multimagów rozpoczęliśmy po zapoznaniu się z bardzo pochlebnymi opiniami innych firm tuningowych. Przekonała nas poprawa charakterystyki silnika, co stanowi podstawę oceny napędu samochodu. Niebagatelna zaleta tych urządzeń, oprócz wzrostu dynamiki i elastyczności silnika, jest oszczędność paliwa, sięgająca 16-17 procent.

• Edward Głowacki - szef sprzedaży Euro Auto-Centrum Daewoo, Kielce, ul. Krakowska 161,tel. 345-24-36

- W ciągu 2 lat zamontowaliśmy wiele multimagów w samochodach nowych i używanych. Nie dziwią więc mnie wyniki badań tych magnetyzerów wykonane przez Daewoo w samochodach z silnikami o wielo-punktowym wtrysku. Mimo że użytkownika, wobec drożejącego ciągle paliwa, najbardziej interesuje jego oszczędność, to przecież ważne też są spadek toksyczności spalin i czysty silnik.

Dlatego jadąc na wakacje nowym samochodem założyłem w nim oczywiście multimagi.

(AS)

Od strony kulis

Nowemu produktowi na rynku przebić się jest trudno, nawet wówczas, gdy nikt nie podważa zasadności jego stosowania. Dlaczego tak się dzieje? Decyduje prawo rządzące każdym wolnym, konkurencyjnym rynkiem, prawo reklamy.

Przeglądając rezultaty badań i testów multimagów, można to urządzenie ocenić tylko pozytywnie, jako zasługujące na powszechne stosowanie. Tak oczywiście się nie dzieje, producent bowiem nie prowadzi krzykliwej kampanii reklamowej, lecz systematycznie prezentuje same dowody świadczące o skuteczności aktywatorów magnetycznych. Jest to strategia świadoma, ale chyba z musu. Producenta, czyli zespołu kilku uczonych, nie stać na reklamę w TV i prasie wielkonakładowej. Za pomocą tych mediów można tymczasem sprzedać wszystko i wmówić ludziom, że każdy nowy proszek do prania, czy pasta do zębów są wydarzeniami na miarę przełomu wieków. Oglądamy więc mikrogranulki penetrujące struktury poplamionych materiałów, wierzymy w istnienie inteligentnych molekuł, lodowate powiewy wiatrów z gumy do żucia i inne bajki.

Wynalazki i usprawnienia techniczne także można by przedstawiać w formule iluzji, pod warunkiem że ma się ciężką forsę. Gdy jednak forsy nie ma, trzeba mieć coś naprawdę ważnego - argumenty. Tych producentom multimagów, na szczęście, nie brakuje, o czym może świadczyć coraz więcej entuzjastycznych opinii specjalistów. Rewelacyjne wyniki uzyskane w Polonezach, rekomendacje szefów serwisów autoryzowanych stacji obsługi są oczywiście najbardziej wiarygodnymi formami promocji. Multimagi przebijają się więc na rynek bez wielkiej reklamy, powoli zdobywając go niejako od strony kulis.

(AS)

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.