Więcej mocy

Moje Auto nr 7 - 8. 1999

str. nr. 21

Użytkownicy aktywatorów magnetycznych dzieląc się opiniami, wynikającymi z ich eksploatacji, wskazują na zauważalną redukcję zużycia paliwa i wzrost mocy. Profesjonaliści podkreślają jeszcze ograniczenie emisji szkodliwych spalin.

Ostatnio wielu czytelników coraz większą uwagę przywiązuje do wzrostu mocy silnika w wyniku zastosowania multimagów, mniej zwracając uwagę na ewidentne oszczędności paliwa. Biorąc pod uwagę dziesięć podwyżek cen paliw, jest to atut także niebagatelny. Jednak jak wynika z listów i rozmów telefonicznych, atutem numer 1 aktywatorów magnetycznych jest wzrost mocy. Szukając wiarygodnych opinii o multimagach trafiliśmy do Krakowa, gdzie rozmawialiśmy z kolejnymi użytkownikami tych urządzeń.

Marek Komenda, pełnomocnik firmy „Seat" Kaczmarczyk w Krakowie.

Samochód Seat Cordoba 1,6 cc, rok prod. 1997, przebieg 12.500 km po wymianie świec. Wyraźny przyrost mocy oraz spadek zużycia paliwa o 0,91L/1OOkm przy średnim zużyciu 7,5 L/1 OOkm w warunkach eksploatacji zimowej.

Andrzej Marek, kierownik serwisu firmy ASC Co. Ltd Chrysler Jeep Import Polska, odział Kraków.

Samochód firmowy Chrysler Voyager 2.4 cc. rok prod. 1996, przebieg 112,425 km. Po sześciu tygodniach eksploatacji stwierdzono spadek zużycia paliwa o 1,5 L/1OOkm przy średnim zużyciu 13. 5 L/100 km.

Marek Olechowski, kierownik działu części firmy ASC CO Ltd. Chrysler Jeep Import Polska.

Samochód Honda Civic 1,4 cc, rok prod. 1998. przebieg 15. 850 km. Po pięciu tygodniach eksploatacji odczuwalny przyrost mocy oraz spadek zużycia paliwa o 1,1 L/1OOkm przy średnim zużyciu 8 L/100 km w warunkach zimowych.

Wojciech Bałtowski, właściciel firmowego salonu VW i Skody, kierowca rajdowy Skody Felicii, użytkownik samochodu VW Sharan 2,8 cc.

Wyraźny odczuwalny przyrost mocy w obu pojazdach.

Jacek Chojnacki, wielokrotny mistrz Polski, szef teamu "Chojnacki Motor System", Nadarzyn k.Warszawy, tel. (0-22) 729-88-32.

Multimagi to nie tylko znaczna oszczędność paliwa, ale także wzrost mocy i poprawa elastyczności silnika.

Inż. Stefan Malewski, generalny dystrybutor instalacji gazowych Lovato, Eko-Gaz, Warszawa, ul. Domaniewska 50A, tel. (0-22) 843-73-51.

Montując Multimagi we wszystkich typach samochodów, obserwuję zaskakująco wysoki spadek zużycia paliwa i toksyczności spalin. Nasze samochody Renault Megane Scenie oszczędzają na trasie do Wtoch dwa zbiorniki gazu. Poprawiła się dynamika i elastyczność silnika.

(AS)

Oszczędna Łada

Najlepszym dowodem działania magnetyzerów są wyniki analizy spalin. Lada Samara bez katalizatora ma wynik niemal jak z katalizatorem. Magnetyzery firmy Multimag stosuję już kilka lat. Zużycie paliwa jest małe. Lada Samara na trasie Katowice-Chorwacja-Katowice przez dwa lata z rzędu uzyskała przy pełnym obciążeniu wynik 5,95 L/100 km. Na autostradach jechałem z prędkością 110-120 km/h.

Wyniki analizy spalin: HC -135 ppm, CO - 0,16%, C02-11,70%, 02-4,51%. Pomiaru dokonano w Stacji Kontroli Pojazdów Chorzów-Batory, ul. Wieniawskiego 18.

Pozdrawiam Krzysztof Żółkiewski Katowice

Od redakcji: kserokopia wyników badań jest w posiadaniu redakcji.  

Granice postępu

Otrzymaliśmy dwa listy od Czytelników, którzy prosili nas o kontakt z producentem multimagów, bądź specjalistycznym warsztatem mechaniki pojazdowej.

Dwaj użytkownicy nie stwierdzili bowiem zauważalnego przyrostu mocy oraz oszczędności paliwa. Prośbę spełniliśmy W obu przypadkach samochody znajdowały się w fatalnym stanie technicznym. Niezbędne okazały się min. wymiany świec, przewodów wysokiego napięcia i naprawy gaźników. Były to samochody, jakich wiele, niestety, na polskich drogach, którym nic nie pomoże oprócz gruntownego przeglądu i kosztownej naprawy.

Jeden z Czytelników doprowadził samochód do stanu używalności i obecnie jest usatysfakcjonowany skutecznością aktywatora. Drugi Czytelnik, jak się okazało nowy właściciel starego Poloneza kupionego na giełdzie, zdemontował multimaga a zdezelowany samochód szczęśliwie sprzedał.  

(AS) 

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.