Konto nie naruszone

Moje Auto nr 6. styczeń 1999

str. nr. 32

Przed dwoma laty zainteresowaliśmy się aktywatorami magnetycznymi Multimag. Doświadczenia własne oraz opinie specjalistów praktyków okazały się tak dobre, że temat rozwinął się w cykl artykułów.

W działanie magnetyzerów, a konkretnie Multimagów,   nie wszyscy   wierzą. Rzecz jednak nie w wierze lecz wynikach badań. Chcąc zachować maksimum obiektywizmu , namówiliśmy   producentów i twórców Multimagów do zorganizowania konkursu, którego zasady opublikowaliśmy. Do udziału w konkursie - sprawdzianie zaproszono specjalistów posiadających dobre warunki do przeprowadzenia badań. Przypomnę, że za udowodnienie, zgodnie z regulaminem konkursu, braku skuteczności Multimagów organizator zobowiązał się wypłacić miliard starych złotych. Zgłoszenia przyjmowała firma Ekocentrum do 31 marca br.

• Ile zgłoszeń napłynęło w związku z ogłoszeniem konkursu? Spytaliśmy współorganizatora mgr inż. Krystiana Witaszaka z B.K.M. Trust oraz mgr inż. Andrzeja Rzeplińskiego z P.T.H. "Akra".

- Nie wpłynęło do nas żadne oficjalne zgłoszenie. Wiadomo nam jednak, ze perspektywa zdobycia nagrody zachęciła wielu specjalistów do intensywnych badań, l o to nam właśnie chodziło, aby każdy sceptyk zechciał poważnie zainteresować się aktywatorami magnetycznymi. Nagroda pieniężna miała tu być tylko' spektakularnym dodatkiem, lecz nie główna motywacja. Tak też się stało.

Wielu mechaników, inspirowanych przez swoich klientów, sprawdziło w warunkach warsztatowych działanie Multimagów. Wiadomo mi, że problemem zajął się także jeden z wybitnych autorytetów w dziedzinie eksploatacji silników.

  Z jakimi rezultatami?

-Profesor zgodził się, że asymetria gęstości energii między biegunami istniejąca tylko w Multimagach istotnie wpływa na wzrost efektywności procesu spalania w komorze silnika. Pan profesor poinformował nas, ze zamierza na ten temat wygłosić referat na międzynarodowej konferencji poświęconej optymalizacji procesów spalania w silnikach spalinowych. Autoryzowany tekst referatu oraz nazwisko autora przekażę po zakończeniu konferencji.

• Czy uważacie panowie, że dzięki konkursowi magnetyzery zyskały nowych zwolenników?

-Jesteśmy o tym przekonani. Specjalnie liczymy na mechaników   samochodowych, którzy odważyli się sprawdzić jak działają urządzenia. Multimagi - jak się okazało - są także tematem prac dyplomowych w technikach samochodowych jak również w uczelniach wyższych. Wielu naukowców i praktyków, mających dostęp do profesjonalnej aparatury badawczej podjęło wyzwanie. Rezultaty badań okazały się tak dobre dla Multimagów, ze odstąpiono od zamiaru zgłoszenia do konkursu.

• Czy w czasie konkursu nie zdarzyły się sytuacje konfliktowe?

-Tylko kilka. Ktoś próbował wyłudzić pieniądze, twierdząc, że mu się należą. Ktoś inny zadał, aby na nasz koszt udowodnić, że Multimagi działają. Były także inne nieeleganckie działania. To chyba jednak normalne. O konkursie dowiedziało się kilkaset tysięcy ludzi. To na szczęście zaledwie wąski margines konkursu, którego istota była w rzeczywistości popularyzacja wiedzy i politechnizacja.

   Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Tadeusz Gołąbek

Podpisy pod zdjęciami :

Część zespołu twórców Multimagów na wystawie zorganizowanej przez Polski Związek Motorowy w Poznaniu.

Stoją od lewej: K. Witaszak B. K. M. Trust, dr inż. A. Szczypiorowski - Politechnika Częstochowska, profesor L. Lärgen (Szwecja), M. Żelazkiewicz - prezes Ekocentrum i A. Rzepliński - P. T. H. „Akra”

Zbigniew Domański z firmy „Auto-Gaz" sprawdza montaż urządzeń na instalacji gazowej w samochodzie Peugeot.

Lech Węglarski, szef firmy” Mag" podczas, montowania aktywatorów.

Tomasz Puczyński nim zaczął instalować aktywatory magnetyczne Multimag sprawdził ich skuteczność w Stacji Kontroli Pojazdów P.K.S. Kluczbork.  

 

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.