Rasowanie magnetyzerem

Moje Auto nr 12. grudzień 1998

str. nr. 32

Opinie specjalistów  

Jestem popularyzatorem rasowania silników magnetyzerem. Polega ono na zamontowaniu 3 magnetyzerów "Multimag": dwóch paliwa (jeden na powrocie paliwa) i jednego powietrznego. Stwierdzam, że taki montaż podnosi możliwości trakcyjne silnika, podobnie jak obróbka mechaniczna głowicy. Pod tym określeniem rozumiem, np. wymianę zaworów na większe, poprawienie geometrii kanałów dolotowych i obniżenie głowicy w celu podniesienia stopnia sprężenia. Przerabiamy głowicę po to, aby podnieść sprawność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Magnetyzery typu "Multimag" robią to samo. Poprawiają efektywność procesu spalania, ale za pomocą obróbki magnetycznej paliwa silnikowego i zmiany jego cech fizykochemicznych. Posłużę się prostym przykładem. Mając stary piec węglowy, można jego prawność energetyczną podnieść nie wymieniając go na nowoczesny model, ale stosując wysoko energetyczne brykiety. To samo mamy w przypadku silnika, podnosimy jego parametry przez przygotowanie mu paliwa o wysokich parametrach.

Zjawisko to ma jeszcze jeden aspekt. Jak wiemy, w układzie ssanie-komora, spalanie-wydech występują zjawiska falowe. W tym układzie powstaje fala podłużna, rozchodząca się w ośrodku gazowym. Wszystkie zjawiska, mające wpływ na ruch fali, mają znaczenie podstawowe dla pracy silnika. Teraz w nowoczesnych samochodach mamy układy dolotowe o zmiennej długości i coraz bardziej skomplikowane obudowy filtrów powietrza z długimi przewodami dolotowymi i komorami rezonansowymi. To wszystko w celu poprawienia napełniania i opróżniania cylindra silnika. Czasem udaje się osiągnąć efekt tak zwanego dynamicznego doładowania. Tutaj też widzę rolę dla magnetyzerów typu "Multimag". Jednym z efektów założenia magnetyzera w silniku spalinowym jest wyciszenie, potwierdzające bezpośredni wpływ na zjawiska falowe w układach silnika. Paliwo poddane obróbce Multimagiem spala się całkowicie i proces spalania jest równomierny bez miejscowych ognisk zapłonu. Nie powstają też miejscowe zapłony od nagaru komory spalania, ponieważ magnetyzery usuwaj nagar z komory spalania. Fala uderzeniowa rozchodzi się równomiernie i we wszystkich kierunkach. Takie rozchodzenie się fali jest najkorzystniejsze dla silnika i nie zakłóca ruchu falowego, o którym pisałem wcześniej. To wszystko umożliwia prawidłowe napełnianie cylindra mieszanką paliwową i sprawniejsze usuwanie spalin. Przy mechanicznej obróbce głowicy zjawiska takie uzyskujemy np. poprzez powiększenie zaworów lub zwiększenie ich liczby.

Z powodów wyżej wymienionych jestem gorącym zwolennikiem rasowaniem magnetyzerem: unikamy rozbierania silnika i kosztownej przeróbki głowicy, odpadają problemy związane z gwarancją w nowych samochodach. Montaż Multimagów" nie powoduje utraty gwarancji i jest dziecinnie prosty. Podpis pod zdjęciem - Kazimierz Stożek (z lewejJ i Lech Węglarski przy jednym z wielu aut podrasowanych magnetyzerami Multimag. Multimag FE zainstalowany w Polonezie. Kazimierz Stoźek, TUNING CENTER SPEED S. C.

Z moich doświadczeń oraz opinii klientów użytkujących magnetyzery Multimag jednoznacznie wynika, że najbardziej odczuwalnym zjawiskiem po zamontowaniu tego urządzenia jest zmniejszenie zużycia paliwa, średnio 0 15% oraz poprawa dynamiki samochodu.

Jeżdżę Fordem Escortem 1600 z kompletem magnetyzerów FE+AE i niezależnie od dynamiki jazdy mój samochód zużywa około jednego litra paliwa mniej na 100 km Znam przypadek, gdy klient jeżdżący VW Polo rocznik 1991, stwierdził ze zdumieniem , że jego auto z zamontowanym magnetyzerem FE spaliło o 2 litry mniej paliwa w jeździe miejskiej. Tak zafascynował go ten wynalazek , że gdy kupił w komisie używany samochód Ford Mondeo uszkodzonym przednim zawieszeniem, to najpierw podjechał (mając aulo na lawecie) do mojego zakładu w celu zamontowania magnetyzerów FE i AE. Bardzo ważną cechą działania magnetyzerów jest oczyszczanie komory spalania z nagaru. Skuteczność działania FE została stwierdzona jednoznacznie, gdy Fiat 125p po wyuczeniu zapłonu jeszcze pracował. Bez żadnych regulacji zamontowano magnetyzer paliwa FE i zjawisko to ustąpi1o po przejechaniu 500 km. Generalnie jednak, samochody przed montażem powinny być ustawiane według wskazań producenta. Bogusław Toczek, " MIXPOL ", Kielce, Ul. Mielczarskiego 149

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.