Punkty od Lovato

Moje Auto nr 8. sierpień 1998

str. nr. 33

Przed mniej więcej rokiem, zaczęliśmy pisać o aktywatorach magnetycznych Multimag. Urządzenia są, jak sądzimy, warte poświęcenia im miejsca na naszych łamach. Multimagi oszczędzają paliwo, zwiększają moc silnika, redukują emisję szkodliwych spalin, rozbijają nagar.

Najwięcej w sprawie skuteczności działania tych urządzeń mają do powiedzenia specjaliści praktycy, dysponujący wiedzą, doświadczeniem i niezbędnymi urządzeniami diagnostycznymi. Sami również próbujemy na "własnej skórze", sprawdzać jak działają, aczkolwiek wolimy prezentować opinie innych. Dotychczas na temat Multima­gów wypowiadali się min: Andrzej Kowalewski - mistrz Polski w jazdach oszczędnościowych, Zbigniew Kołodziejczyk - specjalista w zakresie: silników spalinowych, Bogdan Glowacki z "Auto Sport", Piotr Zaleski z "Diesel Service", Krystian Witaszak i Andrzej Rzepliński z "Trust International", Bronisław Pachołek i Stefan Madaliński ze stacji Kontroli Pojazdów PZM, Lech Węglarski z firmy "Mag", Zbigniew Domański z "Auto Gaz". Na ostatnich Międzynarodowych Targach Motoryzacji w Poznaniu redakcję zaproszono do stoiska firmy Lovato. Nie wtajemniczonych informujemy, że jest to włoski, renomowany producent samochodowych instalacji zasilania gazem (LPG), jeden z największych w Europie. Lovato istnieje od roku 1958. Dziś produkuje rocznie 169 tysięcy kompletnych instalacji (bez zbiorników). Zaproszenia skierował do nas inż. Zbigniew Domański na co dzień współpracujący z Lovato. Inż.Domański przed kilkoma miesiącami zaprezentował przedstawicielowi działanie aktywatorów magnetycznych. Firma Lovato, po zapoznaniu się z wynikami testów i pełną dokumentacją Multimagów, wyraziła zainteresowanie współpracą z producentem. W efekcie na MTM'98 na instalacji gazowej Lovato w Fordzie Puma zostały umieszczone aktywatory magnetyczne Multimag: dwa paliwa i jeden powietrza. Jak powiedział Diego Lolato, reprezentujący w Poznaniu firmę Lovato, zasilanie gazowe zalecane jest do wszystkich samochodów: benzynowych i diesli, również najnowocześniejszych modeli z zaawansowanymi pod względem technicznym układami wtryskowymi. W roku 1998 na rynki europejskie trafia również nowość Lovato: system wtryskowy propan - butan, w którym gaz wpływa bezpośrednio do kolektora ssącego. W Poznaniu Lovato zaprezentowała, oprócz Forda Puma z instalacją LPG i Multimagami, jedyny na świecie motocyk na gaz ciekły pracujący w układzie wtryskowym. Produkcja seryjna tego ekologicznego motocykla ruszyć na jeszcze przed rokiem 2000. A co o Multimagach sadzi Diego Lolato ?

Firma Lovato specjalizuje się w produkcji instalacji zasilania LPG i jest zainteresowana każdym nowym pomysłem, rozwiązaniem technicznym współpracującym z produkowanymi u nas urządzeniami. Sądzę, że największym atutem Multimagów jest osiągnięcie przez samochód lepszej dynamiki jazdy. W Fordzie Puma, z tym najnowszym systemem wtrysku gazu, spadek mocy w czasie jazdy na gaz nie przekracza 2 - 3 procent. W normalnej eksploatacji Multimagi sprawiają, że nie występuje nawet ten minimalny spadek mocy silnika. Czy Lovato akceptuje montaż Multimagów w autoryzowanych stacjach obsługi?

Nasz przedstawiciel w Polsce inż.Zbigniew Domański odpowiedzialny jest za powodzenie inicjatywy i prawidłowy montaż aktywatorów. Mam nadzieję, że dotychczasowe dobre doświadczenia zaowocuje w przyszłości. Podpisy pod zdjęciami :



Zbigniew Domański (z Iewej ) i Diego Lolato na stoisku Lovato podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacji w Poznaniu.

Trzy aktywatory magnetyczne na instalacji zasilania gazowego w Fordzie Puma.

Silnik tego motocykla pracujący w układzie wtryskowym jest zasilany gazem ciekłym. Testowy egzemplarz zaprezentowano w Poznaniu, seryjna produkcja instalacji ma ruszyć przed rokiem 2000.

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.