Prezent na każdą okazję

Moje Auto nr 1. styczeń 1998 

str. nr. 60

 

Kropla draży skałę. Informacje na temat skuteczności aktywatorów magnetycznych Multimag, testy eksploatacyjne, wypowiedzi fachowców sprawiają, że coraz więcej kierowców instaluje te właśnie magnetyzery w swoich samochodach. Oby tak dalej!

Multimagi są urządzeniami oszczędzającymi paliwo oraz silnik. Zdaniem specjalistów ich przydatność nie podlega dyskusji. Oto wypowiedzi dwóch fachowców, którzy swoim doświadczeniem postanowili podzielić się z Czytelnikami.

Bogdan Głowacki - właściciel sklepów AUTO-SPORT w Warszawie na ul. Łukowskiej 7a i Miedzianej  11 - Dom Słowa Polskiego.

Do niedawna wydawało mi się, że ze względu na kilkuletnia działalność w sporcie motoryzacyjnym i propagowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, niewiele rzeczy może mnie zaskoczyć. Zmieniłem zdanie, gdy kilka miesięcy temu w firmie „Akra" założono komplet aktywatorów magnetycznych Multimag w Nissanie Sunny 2,0 Diesel. Wzrost dynamiki zauważyłem po około 300 km, silnik pracował bez charakterystycznego dźwięku. Uruchamianie jest o wiele łatwiejsze, dochodzi do tego 10 procentowy spadek  zużycia paliwa w oszczędnym z natury silniku wysokoprężnym.

Codziennie słyszę wiele pozytywnych opinii od moich klientów na temat tych aktywatorów. Pod kreślają oni konkurencyjna cenę, łatwość montażu i wysoka skuteczność działania. Zawodnicy sportów motorowych stwierdzają wzrost dynamiki silnika przy przechodzeniu z obrotów niskich na wysokie.

To niewielkie, bezprądowe i błyskawicznie montowane urządzenie działa na napięcie powierzchniowe i lepkość paliwa, które decydują o wielkości kropli paliwa przy rozpylaniu. „Pracuje" więc zawsze, nawet w nowoczesnych silnikach w wtryskiem wielopunktowym. Wszystko to za niewielka cenę, w stosunku do uzyskiwanych efektów.

Dzięki Multimagom magnetyczna obróbka paliw uzyskała nowy impuls. Co najważniejsze, sprawdzają się one w codziennym użytkowaniu nie tylko w „sterylnych" warunkach laboratorium badawczego.

- Jako właściciel serwisu samochodowego specjalizującego się w naprawach wtryskowych układów paliwowych diesla oraz benzynowych, z niedowierzaniem przyjąłem pierwsza zaprezentowana ofertę na temat aktywatórw magnetycznych typu Multimag. Uważałem, że po 15 latach praktyki na temat spalania wiem już wszystko.

Moje pierwsze myśli i niejasności skupiły się na pytaniach: Co może Multimag spowodować w środowisku niemagnetycznym? Czy rzeczywiście nastąpi zmniejszenie zużycia paliwa, zwiększenie mocy i spadek emisji szkodliwych substancji w spalinach? Jeśli Multimag jest tak rewelacyjny, to dlaczego producenci nie montują go na linii produkcyjnej?

Należę jednak do ludzi bardzo ciekawych wszelkich nowości i dociekliwych w wyjaśnianiu niezrozumiałych tematów. Dlatego na początek ostrożnie zakupiłem jeden komplet tych magnetyzerów do swojego benzynowego Mercedesa 190E i rozpocząłem testowanie „nowej rewelacji na rynku". Ponieważ zauważyłem ewidentna poprawę pracy mojego silnika pomyślałem, że mam rozwiązany problem prezentów noworocznych dla mojej zmotoryzowanej załogi i zakupiłem kolejnych siedem kompletów Multimagów. Ciekawość załogi była tak wielka, że zgodziłem się wydać prezenty przed czasem i jednego dnia pracownicy zamontowali je we wszystkich swoich samochodach: Talbot 1,6 (gaźnik), dwóch Fiatach 126, Passat 1,9 (diesel), Golf 1,6 (turbo diesel), Golf 1,6 (diesel), Golf 1,6 (wtrysk benzyna). Ja natomiast oczekiwałem na opinię równie sceptycznie nastawionej załogi.

Moje obserwacje potwierdziły się: wszystkie samochody maja takie same osiągi przy znacznie mniejszym wciśnięciu pedału gazu.

To wyjaśnia dlaczego samochody z zamontowanymi magnetyzerami typu Multimag mogą spalać mniej. Poprzez rozbicie czystek paliwa następuje lepsze łączenie z cząstkami tlenu, ciśnienie pochodzące ze spalonych gazów przy tej samej dawce paliwa, wzrasta przy tej samej dawce paliwa, wzrasta moc jednostkowa, a mieszanka paliwowo-powietrzna spala się dokładniej, ograniczając ilość niespalonych tlenków węgla i węglowodorów. Normalną reakcją każdego kierowcy jest więc zmniejszenie nacisku na pedał gazu.

Dzisiaj zarówno ja, jak i moja załoga jesteśmy w pełni przekonani o wysokiej skuteczności oraz ekonomicznych zaletach montażu Multimagów w układach paliwowych. Uważamy, że jest to:

-   pozornie proste, ale bardzo precyzyjnie zaprojektowane urządzenie;

-   skuteczne w działaniu;

-   dziecinnie proste w montażu;

-   małe gabarytowo, ale dające duży efekt oszczędnościowy.   

 

 

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.