Miliard nagrody
Miliard starych złotych był solidnym argumentem, zachęcającym naukowców i praktyków do sprawdzenia multimagów w dowolnym aucie. |
„Zaproponowaliśmy producentowi Multimagów grę va banque, przedstawiając twarde warunki konkursu, jakiego dotychczas w branży motoryzacyjnej nie było.
Sto tysięcy nowych złotych czyli miliard starych, otrzyma ten kto jako pierwszy wskaże samochód i udowodni, że zainstalowane w nim aktywatory magnetyczne Multimag nie działają. Wybierać można spośród wszystkich marek i typów aut zasilanych benzyną, ON lub LPG, począwszy od super sportowych jak: Lamborghini, Lotus, Ferrari, Maserati, McLaren, Porsche, Chevrolet Corvette, Jaguar etc. poprzez najnowsze modele Rolls-Royce'a, Rovera, Lincolna, Mercedesa, BMW, Volvo, Toyoty, Hondy, Forda, Opla, Peugeota, Citroena, Audi, Mitsubishi, Fiata, Daewoo... aż do starszych aut z zasilaniem gaźnikowym.
W ramach konkursu można było wybierać auta wśród wszystkich typów i marek. Warunkiem było zasilanie silnika benzyną, ON lub LPG oraz badanie tylko MULTIMAGÓW, a nie innych magnetyzerów |
Nagrodę wypłaci Międzynarodowe Centrum Aktywacji Magnetycznej „Ekocentrum" za udowodnienie na podstawie badań na hamowni oraz w warunkach eksploatacyjnych, że istnieje taki samochód, w którym aktywatory magnetyczne Multimag (tylko te, a nie żadne inne) nie wpłyną korzystnie na: wzrost mocy i dynamiki silnika, oszczędność paliwa, redukcję CO i HC, dłuższą żywotność silnika, ochronę katalizatora.
Do udziału w konkursie zapraszamy naukowców i praktyków z instytutów silników spalinowych uczelni technicznych, ośrodków badawczo-rozwojowych branży motoryzacyjnej, laboratoriów badawczych wszystkich fabryk samochodów w Polsce, serwisów mechaniki pojazdowej, posiadających dobre warunki techniczne do przeprowadzenia obiektywnych badań.”
(„Moje Auto” nr 1/99)
Rozmowa z mgr inż. Krystianem Witaszakiem, dyrektorem Trust International
- Dziękujemy za przyjęcie przez „Ekocentrum", którego pańska firma jest członkiem, propozycji zorganizowania tak spektakularnego konkursu i postawienie na szali miliarda starych złotych. To solidny argument, przemawiający do wyobraźni, który stawia pańskich oponentów w niezręcznej sytuacji.
- O to właśnie chodzi, aby zamieszać w polskim piekiełku. Multimagi to dla milionów kierowców oszczędności na paliwie, lepsza eksploatacja samochodu, a dla nas wszystkich czyste powietrze. Mimo to, wielu pseudofachowców nie chce wierzyć faktom, czyli wynikom pomiarów. Czasem jest to efekt cywilizacyjnego opóźnienia, niechęci do tego, czego się nie rozumie. Tymczasem wpływ pola magnetycznego na paliwo jest udokumentowany nagrodami Nobla.
- Czy mógłby pan powiedzieć, jakie są związki prac nagrodzonych Noblem z propagowanymi przez pana urządzeniami?
- Dwunastu naukowców: Otto Stern w roku 1943, Isidor Isaac Rabi w roku 1944, Felix Bloch i Edward Purcell w roku 1952, Willis Lamb i Polykarp Kusch w roku 1955, Sin-ltero Tomonaga, Isaac Schwinger i Richard Feynman w roku 1965, Robert B Laughlin, Horst J. Stårmer, Daniel C. Tsui w roku 1998 otrzymali nagrody Nobla za odkrycia istotnego wpływu pola magnetycznego na cząsteczki. Aktualna teoria dotycząca wpływu pola magnetycznego na paliwa węglowodorowe sugeruje, że przyłożone pole zwiększa powierzchnię cząsteczek węglowodorowych i pomaga w dokładniejszym wymieszaniu cząsteczek powietrza, ułatwiając pełniejsze spalanie w silniku.
Cząsteczki węglowodorowe są duże i mają tendencję do łączenia się w długie łańcuchy. W wyniku działania sił Van der Waalsa łańcuchy te mają ten tendencję do zwijania się w grupy. Grupy te dostają się do komory spalania silnika, gdzie poddawane są działaniu ciśnienia, wysokiej temperatury i iskry. Prowadzi to do wybuchu, który popycha tłok tworząc ruch. Niestety, wszystkie produkowane współcześnie silniki emitują w wyniku niepełnego spalania znaczące ilości węglowodorów i innych toksycznych gazów.
W paliwie przepływającym przez odpowiednie pole magnetyczne działanie sił Van der Waalsa zostaje przezwyciężone, powodując rozdzielenie grup i łańcuchów, a w rezultacie zwiększenie powierzchni cząsteczek, powodujące dokładniejsze wymieszanie z cząsteczkami tlenu. Zwiększenie powierzchni i lepsze wymieszanie z cząsteczkami tlenu zapewnia pełniejsze spalanie paliwa. Pełniejsze spalanie przekłada się na większą ilość energii, niższą emisję substancji toksycznych oraz wyższą sprawność uzyskaną ze spalonego paliwa.
- Jakie są korzyści w efekcie pełniejszego spalania paliwa?
- Pełniejsze spalanie paliwa zapewnia trzy podstawowe korzyści. Pierwszą jest ograniczenie zużycia paliwa, drugą - ograniczenie emisji spalin, a trzecią - wyższa sprawność. Ograniczenie zużycia wynika z większej ilości energii powstającej w wyniku pełniejszego spalania. Według amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA, toksyczne emisje w spalinach są wynikiem niepełnego spalania. Wyniki prób magnetycznej obróbki paliwa wskazują na możliwość obniżenia emisji spalin o 45-75%.
(„Moje Auto” nr 1/99)
Konkurs, ogłoszony na łamach dwóch, popularnych pism: „ Moje Auto”, nr. 1/1999, w nakładzie ponad 200 tysięcy egzemplarzy oraz „ Rynek Motoryzacyjny”, nr. 1/99 , skierowany bezpośrednio do około 70 tysięcy serwisów, salonów i warsztatów samochodowych w Polsce – cieszył się zainteresowaniem, nie tylko diagnostów i mechaników samochodowych, lecz także naukowców z tytułami profesorskimi, w branży motoryzacyjnej.
Konkursu nikt nie wygrał. MULTIMAGI wykazały bardzo skuteczne działanie w starszych i najnowszych samochodach zasilanych benzyną, ON lub LPG. Efekty oszczędnościowe znacznie przekraczały błędy pomiarowe, stosowane w fabrykach aut, przy ocenie zużycia paliwa.
Wiele autoryzowanych serwisów samochodowych i warsztatów w kraju, wprowadziło montaż multimagów w nowych autach. Szefowie serwisów, dzięki udziałowi w konkursie , przekonali się, że negatywna fama na temat magnetyzerów – nie dotyczy MULTIMAGÓW.